Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

David Ondrejkovič

Zvrhlost systému

Zvrhlost tohoto systému vymáhání spočívá v tom, že vás mohou kdykoli neoprávněně přepadnout (pořád píšu o situacích, kdy nic nedlužíte - jde o omyl nebo o svém "dluhu" v řádu desetikorun prokazatelně nevíte) a přitom vám zabavit prostředky, které potřebujete právě k obraně proti tomuto postupu (např. peníze, PC a mobil). Bránit se přitom můžete jen za vlastní NEMALÉ peníze (bakšiš pro advokáty201x) a v šibeničních lhůtách, aby jste třeba po mnoha letech zjistili, že vám sice soudy daly zapravdu, ale nic už zpět nedostanete. Kdo na tohle řekne, že je to v souladu se zákonem - je PERVERZNÍ!

0/0
7.3.2011 8:27

Dzoko

Re: Zvrhlost systému

Souhlas, právě takový případ řeším sám, ohledně dluhu u operátora, na kterého jsem snad ani nikdy nevolal, natož abych od něj měl nějaké služby a podotýkám, že mám v ČR od narození jedinou adresu, nikdy mi nedošla žádná upomínka, žádný soud, nic až výzva k plnění dlužného od exekutora. To je horší než zvrhlost, to se nedá pojmenovat.

0/0
8.3.2011 11:47

David Ondrejkovič

Re: Zvrhlost systému

Kontaktujte mne prosím na adrese ondrejkovic@klikni.cz - snažím se z těchto případů vytvořit podklady do důvodové zprávy ke změně zákona.

0/0
27.3.2011 10:38

atty

Re: Zvrhlost systému

tak se taky přidávám se zkušeností,minulý týden manželovi zablokovali účet,dali exekuci na katastr,údajně za dluh za telefon,nechtěli říct u které společnosti,z roku 2003,jakékoliv obsílky přebíráme,ale prostě žádná upomínka,rozhodnutí soudu,nic nepřišlo...Exekutor ani nebyl ochotný se o něčem bavit,tak čekáme až nám pošle poštou od koho dluh je,samozřejmě až po té co manžel zaplatil exekutorovi,abysme mohli vůbec zjistit co manžel nezaplatil.Když ho našel exekutor,mohla mu napsat i společnost,neb adresu neměnil.V tomhle státě už ničemu nerozumím.Pokud se zjistí,že to bylo neoprávněně,má vůbec šanci se někde dovolat?Myslím,že v tomhle systému asi těžko...Rv

0/0
22.4.2011 12:15

zkažený člověk

největší asociál

je exekuční továrna "vrána přerov", zvláště jejich videa jsou rozkošná; nemáme stb máme exekutory; nějaký nástroj moci na lůzu musí být!

0/0
7.3.2011 7:45

tomtop

extrémy

česká politika je o extrémech - extrémní problémy potírá jinými extrémy. A napasujeme to i na exekuce ... protipól nevymahatelnosti dluhů.

0/0
5.3.2011 17:58

David Ondrejkovič

Re: extrémy

0/0
8.3.2011 15:06

ixtlil

Dle mého názoru

když se exekutor bude domnívat, že zabavuje majetek dlužníka a přitom bude někoho jiného, měl by být povinen tomu člověku zaplatit vše,co je s tímto spojené.

Tedy :sousedi vidí, že mu berou věci,byl zostuzen ,tedy omluva ve všech místních mediích, dále ten člověk , nevinný , bude na nervy a s ním celá rodina, takže jeho rodinný život v troskách. Takže za tuto újmu zaplatit i jeho manželce a  dětem , takže kdyby to tvrvalo třeba do napravení do původního stavu ,tak třeba Kč 1000- denně každé poškozené osobě. Takže v případě 4 členné rodiny, postižené neprávem exekucí , za každý měsíc třeba 120 000 odškoného za morální újmu(to proto aby si mohli třeba někam odjet a přijít na jiné myšlenky) Dále odškodnění za vymožení věcí(soud,advokát,čas - za každou hodinu min. Kč 100- i v  případě nezaměstnaného-byl mu ukraden čas života grázlem exekutorem) a uvést věci do původního stavu, doslova  za jakoukoliv cenu,co určí poškozený.

0/0
5.3.2011 3:30

pilinazlenina

Re: Dle mého názoru

R^

jojo právní stát, to je moc pěkná pohádka. Bohužel žijeme v (post)socialismu.

0/0
5.3.2011 17:57

Crowax

Jsem dlužníkem

A stejně jsem lidově řečeno v pr... Dostal jsem se do situace, kdy jsem své závazky nebyl schopen platit. Má chyba. Došlo oznámení o předání pohledávky u GE jakési exekuční agentuře, kontaktoval jsem je na neextisujícím čísle, firmu, která nemá ani web, nic... Pak si tedy říkám: "vy chcete peníze, já se snažil"....

No a po pár letech, najednou exekuce na mzdu... Ok, dlužníkem jsem, ale kde dokážu, že všechny kontakty z té doby jsou stále platné, že na pokusy o domluvu z mé strany nikdo nereagoval? Zaplatím, co jiného zbývá, ale není to komedie? Ještě k tomu v době, kdy nefunguje přechodné bydliště a automatické doručení, tak nemám šanci se dozvědět v jaké podobě na mě bylo jaké rozhnodnutí uplatněno. Děkuji pěkně.

Jistě někdo namítne, že se mám tam, kde jsem, přihlásit trvale, ale jsem rád, že jsem si ten byt pronajal a nehodlám dělat vlastníkovi problém, jednám na rovinu. Protože dle stávajících zákonů vyrvou i stávající plastová okna, a po 50ti korunách je prodají.

0/0
5.3.2011 1:29

dikobraz

Re: Jsem dlužníkem

Jasně. Ty jsi ten chudák, který nikomu nic neudělal, jen sis půjčil peníze a přestal jsi dluh splácet. A jéje, to je ale překvapení, po pár letech exekuce. Když jsi blbej a nedokážeš se ani podívat do registru dlužníků, ani si zařídit přeposílání pošty na jinou adresu, tak si nepůjčuj prachy. A když si prachy půjšíš, tak se nesmíš vykašlat na splácení - nebo sis myslel, že když ses nedovolal do vymáhací firmy (hezká pohádka), tak jsi z obliga a dluh zmizel? To nemá cenu komentovat ...

0/0
5.3.2011 11:44

pilinazlenina

Re: Jsem dlužníkem

zase jeden chytrej, kterej má všechno oběhaný podle seznamu v článku.

Neboj, i na tebe dojde ;-)

0/0
5.3.2011 17:55

dikobraz

Re: Jsem dlužníkem

A zase jedne blbej, kterej má problém s chápáním textu o více než dvou slovech.  Na to, abys vrátil co si půjčíš, potřebuješ něco obíhat? No, ty asi jo.

0/0
6.3.2011 18:21

David Ondrejkovič

Re: Jsem dlužníkem

A co ten kdo si nic nepůjčil a přesto je vystaven exekuci? Ten článek NENÍ o dlužnících - nesnažte se to k tomu pořád tvrdošíjně ohýbat!

0/0
8.3.2011 15:07

OskarPokorny

Rady

Tak mate pravdu a radite hezky, ale uvedomujete si, ze kdyby chtel nekdo splnit vsechny body vasi rady tak hoto bude stat stovky hodiny prace a tisice na poplatkach za postu a telefon.Prostě ty rady jsou u pracujícího člověka nerealizovatelne(mozna nejakeho duchodce co miluje misto procahzek s vnoucaty litani po uradech).

0/0
4.3.2011 16:31

pilinazlenina

Re: Rady

hlavne aby si to uvědomili zákonodárci

0/0
4.3.2011 20:50

David Ondrejkovič

Re: Rady

A právě proto je systém tak nastaven, aby běžný člověk neměl šanci a byl tak snáze ovladatelný. StB to dělala podobně a s ohledem na minulost některých klíčových hráčů, kteří ten systém ovlivňují se nelze divit.

0/0
5.3.2011 8:09

Urb - Ledorubom v Meksike

Pobavilo mě, jak někteří "odborníci" vědí jak na exekutora

Naši poslanci jsou každý druhý právník a tak dali exekutorům neomezené pravomoci, jako pojistku sobě, kdyby nebyli zvoleni, aby měli kam odejít za báječnou obživou. Jak si někdo vůbec může myslet, že má proti exekutorovi nějakou šanci, když ten se nelekne ani krajského soudce a pro naprostou prkotinu,(dovoz ledničky asi dva kilometry dodávkovou taxi) kterou on zapomněl zaplatit, mu exekutor obstavil rodinný dům. Mohl se vztekat, jak chtěl, ale zaplatil a s celou parádou.

0/0
4.3.2011 10:34

velitel mesta bugulmy

Re: Pobavilo mě, jak někteří "odborníci" vědí jak na exekutora

A to je snad dobře, že to zaplatil, ne?

0/0
4.3.2011 22:20

Urb - Ledorubom v Meksike

Re: Pobavilo mě, jak někteří "odborníci" vědí jak na exekutora

Jsi typická ukázka syndromu dnešní doby, zvaná "funkční negramotnost", tedy neschopnost pochopit smysl textu, ale hlavně pointu sdělení. .

0/0
5.3.2011 9:29

David Ondrejkovič

Re: Pobavilo mě, jak někteří "odborníci" vědí jak na exekutora

Obecně souhlasím, ale ten, kdo toho záměrně zneužívá je hyena a neměl by se u žádného soudu dovolat.

0/0
8.3.2011 15:10

Morgiana

nechce

se mi číst celá diskuze, ale jestli tu jesšte nesjou ochranci exekutoru jako je advokat 2010 a soudce Dreed tak oni nabehnou a clanek vam rozcupuji:)Ja en muzu dodat, POkud nahodou zjistite ze pohledavky mate , treba 20 let stare a nevlastnite zadne nemovitosti a nelezi uplne na vas zajistit rodinu okamzite se bezte oddluzit . 5 let sice budete v relatvni chudobe , ale vsechno co nebylo do oddluzeni prihlaseno PROPADA. pak mate klid. Jinak neni pravda ze vam zustane jen zivotni minimum, jsou i jine varianty.

0/0
3.3.2011 17:38

David Ondrejkovič

Re: nechce

avokádo2010 tu byl a snažil se, ale neměl šanci, tak to vzdal. Ten druhý si sem ani netroufl.

0/0
3.3.2011 21:22

velitel mesta bugulmy

Re: nechce

Ano, advokat2010 tu byl (a nebyl na tom tak špatně, aby záměrně komolil druhým nicky) a ukázal, že na rozdíl od pana Ondrejkoviče ví, o čem mluví. Fakta místo emocí.

0/0
4.3.2011 22:30

David Ondrejkovič

Re: nechce

Na lidské hyeny těžící ze záměrně budované složitosti systému reaguji zásadně emočně a zblízka občas i fyzicky - ovšem zásadně v mezích zákona (zvláštní důraz kladu zejména na dodržování § 28 a 29 trestního zákoníku).

0/0
8.3.2011 15:13

Tic-Tac

Re: nechce

Prvně je třeba si ujasnit, že pohledávka není to stejné co závazek. Pak si můžem povykládat něco o promlčecích lhůtách, které se počítají od data splatnosti.  Za tři roky je promlčeno a nelze se domáhat u soudu splacení takové pohledávky. Pokud máte rozsudek, tak je doba promlčení 10 let. Ale nebudu to tu vypisovat, jednak na to nemám čas a jednak si to každý dokáže zjistit sám.

0/0
4.3.2011 12:12

korwin

Re: nechce

Zaplacení promlčené pohledávky se samozřejmě u soudu domáhat lze.

0/0
4.3.2011 14:02

pavel 99

Re: nechce

samozřejmě. Promlčení musí být druhou stranou namítnuto. Pokud druhá strana není účastna (doručuje se na "starou adresu") tak námitku nepodá a soud pohledávku uzná i po lhůtě promlčení.:-/

0/0
4.3.2011 15:05

politicky nekorektní trolejbus

Dost dobrá paranoia

Berete na to něco??

0/0
2.3.2011 21:59

David Ondrejkovič

Re: Dost dobrá paranoia

Tohle: http://blisty.cz/art/56607.html

0/0
3.3.2011 14:25

politicky nekorektní trolejbus

Re: Dost dobrá paranoia

Jo aha blisty........

ještě větší snůška nesmyslů než Blesk.

už několikrát tu zaznělo, že I pokud něco dlužíte, NIKDY nepřijde exekutor hned, ale věřitel ( ať skutečný, či domělý) vám pošle minimálně dva dopisy.

Ovšem pokud se přestěhujete a nenamáháte se úřadům sdělit svoji novou adresu...

právě kvůli takovým jsou DS dobrá věc...

0/0
3.3.2011 14:38

David Ondrejkovič

Re: Dost dobrá paranoia

Ano, bylo to tu mnohokrát LŽIVĚ řečeno. Pokud by tomu tak SKUTEČNĚ bylo - tento článek by NIKDY nevznikl. Podle rozhodnutí Ústavního soudu, pokud dlužník není tzv. osobou neznámého pobytu (tedy že jej formálně NELZE vypátrat ani úřední cestou), tak je uvedený postup porušení ústavního práva na spraveldivý proces. Je to tu také někde citováno.

0/0
3.3.2011 14:41

David Ondrejkovič

Re: Dost dobrá paranoia

Tak dobře - když vám blisty nevoní - podobné případy byly popsány i v jiných médiích - podívejte se třeba do Respektu

0/0
3.3.2011 14:42

David Ondrejkovič

Re: Dost dobrá paranoia

Ještě jednou pro líného trolejbusa: Je-li účastníku řízení ustanoven opatrovník, ač k tomu nebyly splněny podmínky stanovené v ustanovení § 29 odst. 3 zákona č. 99/1963 Sb., občanský soudní řád, tj. nejednalo se o osobu neznámého pobytu, neboť pobyt osoby bylo možné zjistit s využitím soudu dostupných informací, jedná se o nesprávný postup soudu, kdy účastníku byla v průběhu řízení odňata možnost jednat před soudem v rozporu s čl. 36 odst. 1 a 38 odst. 2 Listiny základních práv a svobod a čl. 90 Ústavy.

PRÁVNÍ VĚTY

Pokud soud jednal ve věci za situace, kdy nebyly vyčerpávajícím způsobem zjištěny podmínky pro ustanovení opatrovníka stěžovateli a opatrovník byl navíc ustanoven z řad zaměstnanců soudu, odňal tím stěžovateli možnost jednat před soudem, v důsledku čehož došlo k porušení čl. 36 odst. 1 a čl. 38 odst. Listiny základních práv a svobod.

podle nálezu Ústavního soudu sp. zn. III.ÚS 2894/07, ze dne 14.09.2010

0/0
3.3.2011 14:44

David Ondrejkovič

Re: Dost dobrá paranoia

Jo a na těch blistech v tom článku jsou i kopie dokumnetů od soudu - to vám nestačí? Tak co by jste potřeboval? Klackem po hlavě aby se vám rozsvítilo?

0/0
4.3.2011 15:46

hurkajan

bohužel

stále se nám nedaří prosadit zpět zákon o zodpovědnosti který by zapříčinil možnost nápravy za nejen exekutorská, byrokratická a politická rozhodnutí tak jak je to v EU a ono by se to zabavovalo, rozhodovalo neoprávněně jinak s vědomím že mohu přijít o veškeré hmotné i nehmotné majetky... další nešvar našich klientů jsou soudní poplatky kde ač prokazatelně důkazně nevinen pro momentální nesolventnost (většinou díky exekutorskému výkonu) nelze se domoci soudního odporu.O nešvaru dokazování vlastnictví majetku ani nehovořím (máme případ kdy sou ve vylučovací žalobě zamítl věci zakoupené na fakturu a placenou kartou s dodatkem že je třeba způsob vlastnictví doložit jinak) no a perlička všech perel doručování obsílek to ani nelze v krátkosti zde popsat těch písmenek a možností je prostě neuvěřitelně moc...

0/0
2.3.2011 17:32

David Ondrejkovič

Re: bohužel

Děkuji! To jsou přesně ta témata, kterými bych se rád zabýval.prosím napište mi na ondrejkovic@klikni.cz - třeba se společnými silami něco podaří!

0/0
2.3.2011 20:36

DixiD

Re: bohužel

Dobrý den,

naprosto ve všem s vámi souhlasím. Sama jsem obětí smyšlené exekuce a jen díky velmi dobrým známostem vše skončilo omluvou a vrácením všech fin.prostředků od jednoho mob.operátora. Nicméně od té doby ( 2roky) se již necítím bezpečná. Přesně, jak popisujete ve svém článku. Fascinuje mne naprostá lhostejnost lidí k tomuto tématu a naivita. Ta je vidět i v diskusi.

Celý problém s tím, že NENÍ povinnost posílat upomínky !!!, ignorace soudců, neschopnost respektovat statut trvalého bydliště ( změna byla řádně nahlášena včetně nového OP, stejně jde rozsudek na starou adresu- Prý, víte jaký je bordel v centrálním registru obyvatekstva? ) , chyba pošt. doručovatelek, které si s nějakou obsílkou nelámou hlavu... Arogance exekutora...!!!

A od dobrého zdroje mám informaci, že se o tomto problému ví, a zvláště jsou jím postiženy osamělé ženy a staří lidé !!!!!!!!!!!!!

Jen se neví, co s tím.... A nebo se spíš nechce vědět....

0/0
4.3.2011 8:46

David Ondrejkovič

Ústavní soud

Analytická právní věta

Úkolem soudce v materiálním právním státu je nalézt řešení, jež zajistí maximální možnou realizaci práv účastníků sporu, a není-li to možné, rozhodnout v souladu s obecnou ideou spravedlnosti. Tento princip se uplatní především v případě, kdy se interpretace rozhodných ustanovení aplikovaného právního předpisu v průběhu řízení natolik proměnila, že bez dalšího nejsou splněny požadavky jejich předvídatelnosti, srozumitelnosti a vnitřní bezrozpornosti, jakož i požadavky spravedlnosti a předvídatelnosti rozhodnutí soudu.

0/0
2.3.2011 13:23

David Ondrejkovič

Re: Ústavní soud

Tak a avodádo2010 nám konečně zmlklo :-)

Ale možná to fakt není z podstaty zlý člověk - jenom je příliš zamilován sám do sebe a okouzlen iluzí své vlastní dokonalosti. "Jeho konec bude podle jeho skutků" (to už není od Ústavního soudu, ale z Bible - část "Korintským")

0/0
2.3.2011 13:26

David Ondrejkovič

Ústavní soud

Je-li účastníku řízení ustanoven opatrovník, ač k tomu nebyly splněny podmínky stanovené v ustanovení § 29 odst. 3 zákona č. 99/1963 Sb., občanský soudní řád, tj. nejednalo se o osobu neznámého pobytu, neboť pobyt osoby bylo možné zjistit s využitím soudu dostupných informací, jedná se o nesprávný postup soudu, kdy účastníku byla v průběhu řízení odňata možnost jednat před soudem v rozporu s čl. 36 odst. 1 a 38 odst. 2 Listiny základních práv a svobod a čl. 90 Ústavy.

PRÁVNÍ VĚTY

Pokud soud jednal ve věci za situace, kdy nebyly vyčerpávajícím způsobem zjištěny podmínky pro ustanovení opatrovníka stěžovateli a opatrovník byl navíc ustanoven z řad zaměstnanců soudu, odňal tím stěžovateli možnost jednat před soudem, v důsledku čehož došlo k porušení čl. 36 odst. 1 a čl. 38 odst. Listiny základních práv a svobod.

podle nálezu Ústavního soudu sp. zn. III.ÚS 2894/07, ze dne 14.09.2010

0/0
2.3.2011 13:18

Brambora Horká

Osvěta

Výborně Davide!!!R^Možná by stálo za to, tohle vytisknout a rozložit letáčky v ordinacích a na různých úřadech, nebo vylepit v metru, jako jsou teď vylepeny zásady poskytování první pomoci...Taky by bylo fajn, kdyby se o tom vyučovalo na základních školách. Exekuce  za dětský prohřešek jízdy načerno, nejsou nijak vyjímečné!... Jinak si myslím, že pokud se v této oblasti velmi radikálně a zásadně něco nezmění, stane se z nás brzy národ paranoiků.... Vím jak hrozně vypadá pohled na červený zablokovaný účet...Trvalo několik dní, než se vše vysvětlilo (nedoplatek 150,-Kč. na Sociálním!) a než byl účet opět odblokován...A to mi byla pár měsíců před tím vystavena bezdlužnost kvůli hypotéce! Takže ani to pravidelné vystavování potvrzení o bezdlužnosti není všespasitelné!

0/0
1.3.2011 6:22

David Ondrejkovič

Re: Osvěta

To jsou přesně ty případy! Díky moc za příspěvek - ten se různým zde přispívajícím vymahačům2010 líbit nebude a to je dobře!

0/0
1.3.2011 7:48

advokat2010

Re: Osvěta

hmm další "odborník"..Exekuce za jízdy načerno nejsou výjimkou ??? poté co prohrajete u soudu na 2 stupích a neplníte dle rozsudku, který dostanete do vl. rukou,pak jistě.. jak jinak.. ale rozhdně ne tak, že jedete načerno, a pak přijde exekutor a nic mezitím....

.

A kdopak Vám to potvrzení o bezdlužnosti vystavil, co ? Nebyl to "náhodou" finanční úřad ? A jak souvisí bezdlužnost na FU se správou soc. zabezp ?

.

Přestaňte se ztrapňovat člověče... Tak prostě některým věcem hold nerozumíte, tak se k nim nevyjadřujte a nebudete vypadat tak trapně, jako nyní....

0/0
1.3.2011 7:49

David Ondrejkovič

Re: Osvěta

Systém je bohužel různými advokáty2010 nastaven úmyslně tak složitě, aby v něm 90% běžných občanů nutně někde muselo udělat chybu. Pro "ubermansche" typu advokata2010 jsou všichni ostatní stejně jenom plebs, kterými pohrdá a z jejichž neštěstí má zisk! Pochopte tuto jeho filisofii a potom pochopíte i to, proč píše to co tu všude píše.

0/0
2.3.2011 10:57

David Ondrejkovič

Re: Osvěta

Pár výňatků z jeho diskusí pod zdejšími blogy - ať si o advokatovi2010 uděláte představu sami: "...vedl jsem exekuci na Českou republiku, a úspěšně - to je bohatý dlužník".."žádné "právo" ve smyslu práva neexistuje. Existuje pouze pozitivní, tj. psaná právní úprava a tu je třeba vynucovat. Hledání nějakých duchů zákonů apod. věcí, to je cesta do pekel, jelikož porušuje rovnost stran u soudu a právní jistotu. Pro všechny musí platit psané právo, tak jak je napsané, pak je to správně = právní pozitivismus." (tak předešlý názor považuji za zvlášť zvrhlý).."problémem většiny lidí je to, že si pletou právo a spravedlnost"

Pokračoval bych, ale je tu málo místa......

Jinak mu musím přiznat, že z procesního hlediska poskytuje obvykle DOBRÉ rady, ale VÝHRADNĚ z pozice "Všichni jste úplný debilové a patří vám to, jen já jsem génius".

0/0
2.3.2011 11:17

David Ondrejkovič

Re: Osvěta

Doporučuji avokadovi2010 doplnit si vzdělání o extrasystémové principy práva. V roce 1889 musel newyorský soud ve slavném případu Riggs v. Palmer rozhodnout, zda dědic, uvedený v závěti svého dědečka, může na základě této závěti dědit, třebaže kvůli tomu, aby dědil svého dědečka zabil. Soud řekl: "Je nepochybně pravda, že na základě zákonů upravujících dědění, vykládáme-li je doslovně a nelze-li jejich účinek a působení nijak a za žádných okolností ovlivnit nebo modifikovat, přechází majetek na vraha. Soud však šel dál a poznamenal: Působení a vliv všech zákonů lze ovlivňovat obecnými, zásadními maximami obecného práva. Nikomu se nesmí dovolit mít prospěch z vlastního podvodu, využívat vlastního protiprávního jednání, opírat žalobu o vlastní nepravost nebo nabývat majetku vlastním zločinem. Vrah tedy své dědictví nezískal.

0/0
2.3.2011 12:56

David Ondrejkovič

Re: Osvěta

Takže znásilněná žena, která bude po protřelém a mnohokrát za totéž trestnaném násilníkovi v občanském soudním řízení (když už má tu odvahu) vymáhat odškodnění, tak tím, že uveden, že jde o mnohokrát za totéž trestaného násilníka podle avokáda2010 porušuje rovnost stran u soudu.

Opět se na to nedá říci nic jiného než vodopád vulgarismů!

0/0
3.3.2011 14:28

David Ondrejkovič

Re: Osvěta

Příklad pozitivního práva:

advokat2010 se svým kolegou zajdou do restaurace a vyndají z kufříku své vlastní bagety. Přiběhne číšník a říká: "pánové, vlastní potraviny tady konzumovat nemůžete"

advokat2010 se svým kolegou na sebe pohlédnou, pokrčí rameny a své bagety si mlčky mezi sebou vymění.

Nesmějte se - takovíhle lidé opravdu takto uvažují a dokonce jsou i přesvědčeni, že opravdu SPLNILI vše, co po nich bylo žádáno!

0/0
2.3.2011 11:23

David Ondrejkovič

Re: Osvěta

Z rozhodnutí Ústavního soudu: "Při střetu dvou základních práv musí obecné soudy nejprve rozpoznat, která základní práva jednotlivých účastníků sporu jsou ve hře, a poté, s přihlédnutím ke všem rozhodným okolnostem daného případu, musí rozhodnout tak, aby, je-li to možné, zůstalo zachováno z obou základních práv co nejvíce, a není-li to možné, pak dát přednost tomu základnímu právu, v jehož prospěch svědčí obecná idea spravedlnosti, resp. obecný princip."

0/0
2.3.2011 13:03



NOVÝ KODEX BLOGERA

Petice

Jaké jsou novinky kromě Politické arény? Podívat se můžete tady.

Žebříčky



Redakční blogy

  • Redakční
               blog
  • Blog info
  • První pokus
  • Názory
               a komentáře

TIP REDAKCI & RSS

Najdete na iDNES.cz

mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.